איך תחגגו את טו בשבט ב2023?

September 15 2022spiderus_admin

ט”ו בשבט, חג האילנות, הוא חג שלעתים קצת נופל בין הכיסאות. העובדה שאין בו כלל ימי שבתון או חופש מהלימודים מקשה על מציאת זמן הולם לחגיגתו, ועבור חלקינו, אף מורידה מחשיבותו כחג. עם זאת, זהו חג מיוחד, המביא איתו הזדמנויות רבות לפעילויות מיוחדות וערכיות. אז אם אתם מעוניינים לציין את ט”ו בשבט, ומחפשים דרכים להעניק לחג משמעות גדולה יותר,

בכתבה זו נתייחס למספר דרכים נהדרות לחגוג את טו בשבט בצורה ייחודית ועמוקה.

מעוניינים לחגוג את טו בשבט בצורה ייחודית? הנה כמה אפשרויות מוצלחות

סדר ט”ו בשבט

יש המשווים בין סדר ט”ו בשבט לבין סדר פסח, וכשבוחנים זאת לעומק, ניתן למצוא לא מעט קווי דמיון.
במהלך סדר ט”ו בשבט, קוראים הגדה מיוחדת, מברכים את האילן בקריאת פרקי תנ”ך, עורכים את שבעת המינים על השולחן, ושותים ארבע כוסות יין. המטרה של קיום הסדר הינה חיזוק הקשר בין העם היהודי לארץ.

כיום, לא מעט בתים בישראל אפילו לא מכירים את המנהג של קיום סדר ט”ו בשבט, אך זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת לחגוג את החג בצורה עמוקה יותר, ולהתחבר למסורת, לארץ ולטבע. בנוסף, הנחלת המנהג של קיום סדר זה, עשויה להיות מוצלחת במיוחד עבור ילדים. תוכלו לשתף אותם בחלקים רבים בקריאת ההגדה ובמנהגי החג השונים, ובכך להעמיק את החיבור שלהם לחג, וכמובן לטבע ולארץ באופן רחב יותר. בעניין זה חשוב שלא לשכוח לשתות כהלכה בייחוד שיוצאים לנטיעת עצים ובדיוק בשביל כך שווה להצטייד בבקבוקי ספורט משובחים ואיכותיים.

נטיעת עצים ושתילים

נטיעת עצים או שתילים בט”ו בשבט הינה פעילות נפוצה ומוכרת יותר, אך בשנים האחרונות היא קיבלה משמעות נוספת. עם העלייה במודעות להתחממות הגלובלית ולנזקי הסביבה, יש חשיבות אדירה בנטיעת עצים בכל מקום שניתן, על מנת לשמור על כדור הארץ כמה שאפשר, לשמור על אוויר נקי ולדאוג לעתיד טוב יותר לאנושות. לכן, ט”ו בשבט הינו הזדמנות מצוינת לדבר על הערך הסביבתי של נטיעת עצים, כמו גם החשיבות של השמירה עליהם, כחלק מהשמירה על הסביבה כולה. כחלק ממנהג זה, לא מעט משפחות נוהגות לנטוע עץ חדש בחצר, או שתיל חדש בגינה, בכל ט”ו בשבט, כדי ליצור מזכרת נפלאה מן החג, ובאותו הזמן גם להגן על כדור הארץ.

הכנת משלוחים ומתנות לחג

ט”ו בשבט הוא הזדמנות נהדרת להראות לקרובינו כמה הם חשובים ואהובים, והכנת מתנות לחג או מתנות לעובדים הינה דרך נפלאה לעשות זאת. כל אחד ישמח לקבל מגש אישי מושקע עם פירות יבשים, עציץ מושקע או אפילו סט סוקולנטים לבית. מתנות מסוג זה הינן מתאימות לכל זמן בשנה, ותמיד יחממו את הלב של קרוביכם, אך טו בשבט הינו הזמן האידאלי להעניק אותם. זהו זמן של חיבור לאדמה ולטבע, שמביא איתו גם חיבור משפחתי וחברי ברמה הגבוהה ביותר.

Share: